Stránky projektů

Stránky mých projektů

Novinky
Projekty
Odkazy
Kontaktovat
Ukázka automatu

Astroids:
Jde o remake hry Asteroids, kterou možná znáte z dob počítačů 386. Hra má 8 úrovní, 4 druhy bonusů (body, nový život, zbraň a nesmrtelnost). Je zde 5 druhů zbraní. Díky tomu, že je hra v javě, je možné ji spustit na každé platformě vybavené JDK7 a vyšším.

Ovládání

Šipka nahoru: Zrychlení lodi
Šipka vlevo: Otočení vlevo
Šipka vpravo: Otočení vpravo
Mezerník: Střelba
Esc: Ukončí/pauzne hru

STÁHNOUT
Ukázka automatu

Jednoduchý Particle system:
Tento program ukazuje jednoduchý particle system vytvořený v knihovně Allegro. Můžete ho použít nebo se podívat, jak lze takovou věc vytvořit. Skládá se ze tří tříd. Jedna zajišťuje jednotlivé částice, druhé dvě obstarávají generování částic. Právě pomocí nich měníte parametry částic. Program se ukončuje klávesou Esc. První třída generuje částice z daného bodu a rádius je vymezený dvě úhly (počátečním a koncovým). Druhá třída generuje částice v pásu. A to jak vertikálním tak horizotnálním. Orientace se mění pomocí úhlu. Oba systémy mají první parametry stejné. Jsou to: Ukazatel na vykreslovaný buffer (používám zde double buffering), polohu Particle systemu: souřadnici X a Y, počáteční a konečnou barvu částice, množství částic (implicitně 200). První má definované ještě: počáteční omezovací úhel (implicitně 0), konečný omezovací úhel (implicitně 360). Druhý definuje: šířku pásu částic (implicitně 30px) a směr kterým se mají pohybovat (implicitně -90 tj. k hornímu okraji okna). Co lze takto vytvořit se můžete podívat na následujícím screenu.

STÁHNOUT
Ukázka automatu

Střelnice:
Grafická aplikace vytvořená v OpenGL. Je to vlastně můj studentský projekt do předmětu POG (počítačová grafika). Jejím účelem je ukázat, jak se student naučil pracovat s knihovou OpenGL. Zda umí pracovat se světly, texturami... Není to nic přeborného a vím, že jsou tam nedodělky. Je to opravdu čistě demonstrační program, ze kterého se můžete inspirovat. Jsou zde tři druhy terčů na třech stanovištích, mezi kterými se můžete přepínat. Dva druhy osvětlení (bodové a směrové), při pohybu volnou kamerou je zde aplikována mlha, dále tu je dynamická textura v podobě výstřelu z pušky a ještě pár dalších věcí.

Ovládání

Pravé tlačítko: Změna pohledu, resetování a ukončení programu.
Esc: Ukončení aplikace.
S: Zapnutí/vypnutí globálního osvětlení.
R: Zapnutí/vypnutí reflektoru.
A/Q: Posun světla reflektoru vzhůru/dolů pokud je zapnut.
X/C: Zmenší/Zvětší velikost reflektorého světla, pokud je zapnuté.
Z: Zapne/vypne vykreslování zbraně. (Pro rychlejší vykreslování)
1: Výstřel ze zbraně.
0: Nabití zásobníku.
Šipky: Pohyb ve scéně nebo pohyb zaměřovačem při střelbě.
Page Up/Page Down: Pohyb kambery vzhůru/dolů při procházení scény.

STÁHNOUT
Ukázka automatu

Evoluce:
Grafická aplikace vytvořená v OpenGL. Jedná se o jednoduchou simulaci křížení buněk. Vyberete dvě buňky (rodiče) a z nich vytvoříte potomka. Potomek zdědí určitou kombinaci vlastností od svých rodičovských buněk. Grafika je minimalistická, ale dle mého názoru postačující. Jaké parametry se dědí můžete vidět na obrázku níže.

Ovládání

Levé tlačítko: Výběr/zrušení výběru buňky.
Pravé tlačítko: Rozmnožení pokud jsou vybrány dvě buňky.
Prostřední tlačítko: Zrušení výběru všech buněk.
Esc: Ukončení aplikace.
A: Zapne/vypne automatické dělení buněk.
R: Restartuje program.
I: Zobrazí dodatečné informace.

STÁHNOUT
Ukázka automatu

Trik s čísly:
Rověž konzolová aplikace, která je inspirována početním trikem, který se běžně dělá na kalkulačce. Pokud ho opravdu provádíte na kalkulačce je to velice efektní a zajímavé. Vyjde vám následně "magické číslo", reprezentující všechny vámi zadané hodnoty.

STÁHNOUT
Ukázka automatu

Sexy šance:
Program je inspirován pořadem, který vysílá/vysílala televize Prima v pozdních večerních hodinách. Jednalo se o hádání tří čísel. Čím víc čísel jste uhádli, tím víc peněz jste získali. Je to konzolový program a nepředpokládám, že bych dělal jeho grafickou verzi.

STÁHNOUT
Ukázka automatu

Karetní hra Pucek:
Toto je jeden z mých vůbec prvních projektů. Vychází z karetní hry, kterou jsme se spolužáky hráli na základní škole. Pravidla jsou přiložena v PDF. První verze byla konzolová, následovala verze v C++ s SDL, C++ s knihovnou Allegro 4 a 5 a její poslední verze napsaná v .NET6 a WPF. Od prvních verzí doznala mnoha změn. Zejména je optimalizovanější, byla vylepšena AI (nyní lze měnit i obtížnost). Také byla lehce upravena grafika.

STÁHNOUT
Ukázka automatu

Celulární automat:
Jedná se o jednoduchou konzolovou aplikaci, která "žije svým vlastním životem". Zadání této úlohy jsem objevil na stránkách programujte.com, konkrétně ve fóru. Na název topicu si nevzpomínám. Jelikož mne to zaujalo a tyto věci mne docela baví, zkusil jsem si jej vytvořit. Automat nejprve náhodně vygeneruje rozmístění buněk. Následně podle nastavených pravidel a paremetrů buňky umírájí a vznikají nové. Dle pravidel určených zadáním tvoří na obrazovce různě velké trojúhelníky.

STÁHNOUT
Vytvořil: Milan Fašina - Poslední úprava: 10.04.2022